نمایش جزییات خبر
وزیر فرهنگ در حاشیه جلسه هیأت دولت:
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۵

نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروزهیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه محل وفاق و گردشگری فرهنگی است و برنامه‌های متنوعی برای نمایشگاه پیش‌بینی شده است.
نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه افزود: از امروز شاهد آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی تهران هستیم و از همه شما دعوت می‌کنیم در این نمایشگاه حضور یابید.

اسماعیلی تصریح کرد: نمایشگاه امسال برای اولین بار در ۱۵۰ هزار متر در حال برگزاری است و بیش از ۲۵ کشور و هزاران ناشر در نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان این‌که عدالت فرهنگی موضوع مهمی است افزود: هر فرد ایرانی در هر نقطه از کشور می تواند با ورود به سامانه مربوطه کتاب را با تخفیف خرید کند و به صورت رایگان در منزل تحویل گیرد. سال گذشته بیش‌ از ۲ میلیون نفر از این طریق کتاب دریافت کردند، امسال هم این کار ادامه دارد که پیش بینی می‌کنیم با استقبال مردم مواجه شود.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: نمایشگاه محل وفاق و گردشگری فرهنگی است. برنامه های متنوعی برای نمایشگاه پیش بینی شده است.

اسماعیلی در ادامه درباره اعزام حج واجب گفت: از ۲۷ اردیبشهت اعزام به حج واجب را خواهیم داشت و بیش از ۸۷ زائر ایرانی حضور خواهند داشت و دولت با تمهید همه مقدمات تلاش دارد یک حج واجب با رویکردی که رهبرانقلاب فرمودند، برگزار شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سند تحول دولت مردمی و در ۵ رویکرد کلان موضوع توجه به صنایع خلاق فرهنگی را اولویت خودقرار دادیم با مصوبه ای که رییس جمهور ابلاغ فرمود در حال تدوین اساسنامه مجموعه شرکت شهرهای دانش بنیان و صنایع خلاق فرهنگی هستیم‌.

مذاکره با شهرداری تهران برای رفع مشکلات مجموعه تئاتر سنگلج

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره مسائل پیش آمده برای سنگلج گفت: با شهردار تهران در این خصوص صحبت کردیم و بنا این است مشکلی برای مجموعه‌ سنگلج ایجاد نشود؛ وزارت فرهنگ به دنبال توسعه آن مجموعه است.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: در همین خصوص نامه‌ای هم به شهردار ارسال و اعلام کردیم حاضر هستیم به وسیله تهاتر مشکلات ایجاد شده را حل کنیم تا آن زمین در اختیار مجموعه تئاتر سنگلج قرار گیرد؛ چراکه جزء قدیمی‌ترین مراکز نمایشی تهران است و هنرمندان علاقه بسیاری به آن دارند.

دیپلماسی فرهنگی با قوت ادامه دارد

وزیر فرهنگ در مورد دیپلماسی فرهنگی نیز گفت: هفته گذشته سفری به کشور آذربایجان داشتم که سفر بسیار خوبی بود؛ توافقاتی در مورد از سر گیری ارتباطات فرهنگی صورت گرفت البته مشکلات حقوقی‌ای وجود داشت که رفع آن را پی‌گیری می کنیم؛ قبل از آن نیز به دو کشور پاکستان و سریلانکا سفر کردیم، در مجموع می توان گفت دیپلماسی فرهنگی با قوت ادامه پیدا می کند.

وی افزود: تولید کارهای مشترک مثل یکی از آثار سینمایی که الان در حال اکران است در دست اقدام قرار دارد و همین الان اثری تاریخی رتبه اول فروش را در اختیار دارد؛ برخی از دوستان قبلا گله می کردند که صرفا آثار طنز با استقبال مواجه می شود که نشان می دهد اگر اثری کیفیت لازم را داشته باشد مردم از آن استقبال می کنند. فارغ از محتوای این فیلم (که می تواند محل قضاوت باشد) اصل رویکرد مخاطبان ارزشمند است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تولید آثار مشترک با کشورهای همسایه تصریح کرد: فیلمی در مورد حکیم نظامی را در دست ساخت داریم و ساخت اثری در مورد اقبال لاهوری را با همکاری پاکستان پی‌گیری می‌کنیم و با همکاری ترکمنستان نیز ساخت اثری در مورد مختومقلی را در دست اقدام داریم.

 

 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید