نمایش جزییات خبر
به مناسبت دویست و نودویکمین سالروز تولد؛
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۷

مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی شهرستان ترکمن

نکوداشت دویست و نودویکمین سالروز تولد عارف وشاعر نامی ترکمن مختومقلی فراغی در روز سه شنبه 18 اردیبهشت ساعت16/30 عصردر مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ترکمن برگزار گردید.
مراسم نکوداشت  مختومقلی فراغی شهرستان ترکمن

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ترکمن، همایش بزرگ دویست و نود و یکمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی، شاعر و عارف بزرگ ایرانی ترکمن، در عصر 18 اردیبهشت ماه با حضور معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ، فرماندار و بخشدار مرکزی جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ و ادب و اقشار مردم در شهرستان ترکمن برگزار شد.

در این مراسم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ترکمن،محمد رضا عرب یار محمدی افزود :نکوداشت مفاخر  فرهنگی و ادبی ایران اسلامی چون مختومقلی فراغی از جمله مهمترین وظایف و تکالیف دستگاه های فرهنگی جمهوری اسلامی است . این نکوداشت ها زمانی قدرت تاثیر گذاری بیشتری می یابد که سعی شود مخاطب اصلی این نوع مراسم نسل جوان باشد وی گفت : تجلیل از مفاخر, توجه و اهمیت قائل شدن برای علم,ادب,فرهنگ و هنر کشور است و در این زمینه باید از افرادی که در این راه خدمت می کنند قدردانی شود.  و در طول مراسم از شش خانواده هنرمندان در گذشته و پیشکسوتان و گروه های هنری  تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، شعر خوانی و اجرای موسیقی با محوریت اشعار این شاعر و دانشمند عارف، و اجرای طنز گروه آلادا از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود که مورد استقبال پرشور حاضران در مراسم قرار گرفت.لازم به ذکر است، در حاشیه برپایی این رویداد نمایشگاه صنایع دستی اقوام شهرستان بندر ترکمن  نیز برپا شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت. لازم به ذکر است برای اولین بار در نکوداشت عارف و شاعر نامی ترکمن مختومقلی فراغی کیک تولد این شاعر بزرگ توسط فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان و استانی به صورت نمادین  رونمایی گردید.

یادآوری می شود، این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ترکمن و انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری شهرستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، و فرمانداری , بخشدار مرکزی و بخشدار سیجوال و شهرداران بندر ترکمن و سیجوال و شورای اسلامی  و اداره صمت شهرستان و کانون بسیج هنرمندان  برپا شد.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید