نمایش جزییات خبر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۰۲

یکصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی برگزار شد

یکصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی برگزار شد.
یکصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در این نشست ابتدا آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و رئیس شورا با اشاره به نقش و عظمت مکتب تشیع و امام جعفرصادق علیه السلام ، بر استقلال نظری اسلام و مکتب تشیع تاکید و اظهار داشت با وجود گنجینه های بزرگ فرهنگی و ادبی مثل سعدی و حافظ و مولوی و فردوسی ، ما چه نیازی به مکاتب الحادی غربی داریم؟ ایشان اظهار داشت مکتب اسلام امروز بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گرفته و از مصادیق آن خیزش اعتراضی دانشجویان آمریکا و برخی کشورهای دیگر علیه ظلم صهیونیست ها و آمریکایی ها و به نفع حماس و فلسطین می باشد.

در این نشست که محمدیان مدیر کل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت به موضوع وضعیت ترویج روزافزون  زبان و ادبیات بیگانه نیز اشاره شده و بر لزوم  اقدامی جامع ، دقیق و موثر بویژه در خصوص مقابله با تهاجم هدفمند فرهنگ بیگانه به زبان پارسی تاکید گردید. در این راستا جمع آوری اطلاعات دقیق از وضعیت کنونی شهر اراک در این خصوص و بویژه در رابطه با تابلوهای مراکز تجاری و نیز توجه بیش از پیش اصناف و ثبت شرکت ها در فرایند نامگذاری اماکن از جمله اقدامات بایسته در این زمینه برشمرده شد.

همچنین مقرر شد با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی میزبان جشنواره ملی " قند پارسی" با هدف ترویج و حمایت از زبان پارسی باشد.

در این نشست همچنین بر موضوع لزوم ترویج تدبر و فهم مفاهیم قرآن کریم تاکید و مقرر گردید با هدف آشنا کردن آحاد جامعه با معارف حیات بخش قرآن کریم نسبت به تربیت مربی تدبر در قرآن کریم با مشارکت دستگاههای مسئول و بویژه برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب و فرهنگیان اقدام گردد.

در ادامه ی این نشست بر لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید گردید.

در این زمینه آیت الله دری نجف آبادی با برشمردن نقش عفت و شرافت در فرهنگ ایرانی و اسلامی، زندگی مومنانه را عامل سعادت دنیا و آخرت بر شمرده و اظهار داشت: اسلام مکتبی مترقی و مستقل است و برای اداره ی جامعه ارزش ها و برنامه های خود را دارد و هیچگاه محتاج فرهنگ های الحادی نیست .ایشان اظهار داشت حمایت از این ارزش ها رمز امنیت و پیشرفت و سعادت جامعه است. تشکیل ستاد ازدواج دانشگاهیان و رفع موانع خوابگاههای متاهلی و منازل سازمانی از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

در این زمینه آیت الله دری نجف آبادی رییس شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تاکید بر تشکیل این ستاد و هم افزایی همه ی دستگاههای دولتی بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت و پرهیز از تشریفات زائد در این زمینه تاکید نمود.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید