نمایش جزییات خبر
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۵۴

صدور مجوز فعالیت برای سامانه های خبری مستقل

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از صدور مجوز فعالیت برای سامانه های خبری مستقل خبر داد.
صدور مجوز فعالیت برای سامانه های خبری مستقل


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مجید منادی اظهار کرد: پیام‌ رسان ها و کانال های خبری از اعتبار و حمایت های قانون مطبوعات برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: برای این منظور لازم است متقاضی اخذ امتیاز پیام رسان یا کانال خبری با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه های کشور، درخواست خود را ثبت نماید تا پس از انجام مراحل قانونی و تصویب هیات نظارت بر مطبوعات، مجوز قانونی برای فعالیت سامانه خبری صادر شود، متقاضیان برای استفاده از امکانات فوق، می توانند توضیحات لازم را در بخش راهنمای سامانه جامع رسانه های کشور مطالعه نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این امر تاثیر بسزایی در اعتماد بخشی به مخاطبان آن رسانه در فضای مجازی و توسعه استفاده از رسانه های الکترونیکی و تقویت مرجعیت خبری داخلی خواهد داشت تصریح کرد: به موجب قانون مطبوعات، فعالیت همه رسانه ها مستلزم دریافت مجوز است و بر اساس بند( پ) ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، پیام رسان ها و کانال های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

وی افزود: لذا هیات نظارت بر مطبوعات، طی چند نوبت طی فراخوان عمومی به همه فعالان رسانه ای در این بخش اعلام نموده، در اسرع وقت نسبت به تطبیق وضعیت خود با قانون مطبوعات نمایند. در غیر این صورت پیام رسان یا کانال خبری ایشان به منزله رسانه فاقد مجوز تلقی می‌شود.

منادی خاطر نشان کرد: صاحبان امتیاز رسانه های دارای مجوز به قرینه مجوز می توانند به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه های کشور مراجعه و نسبت به درج مشخصات پیام رسان یا کانال خبری مرتبط با رسانه مجوزدار خود اقدام نمایند و به این ترتیب به فعالیت پیوست الکترونیکی رسانه خود رسمیت ببخشند، بدیهی است با استفاده از این امکان ، پیوست الکترونیکی رسانه های دارای مجوز نیاز به اخذ مجوز مستقل نخواهند داشت.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید