نمایش جزییات خبر
محمدامین حاجی‌هاشمی تاکید کرد:
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۵۹

«غزه» موضوع مورد توجه بازی‌سازان در بازی آرا

دومین نشست رویداد ملی بازی‌آرا (فرصتی برای طراحی یا تکمیل بازی‌های مبتنی بر محتوای ایرانی، اسلامی) امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه با حضور سرمایه‌گذاران و تعدادی از تیم‌های بازی‌ساز در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد‌.
«غزه» موضوع مورد توجه بازی‌سازان در بازی آرا

 به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل این بنیاد در این نشست با اشاره به خیزش مردم جهان در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که در دنیا جنایت بی‌سابقه‌ای در حال رخ دادن است و رژیم صهیونیستی مرتکب اقدام ضد انسانی و نسل‌کشی شده است. طی ماه‌های اخیر بیداری وسیعی در دنیا علیه  ظلم و استکبار رخ داده است. مردم کشورهای غربی امروز بیدار شده و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت می‌کنند‌.

 حاجی‌هاشمی ادامه داد: پس از اینکه مردم کشورهای حامی استکبار مطالبه خود را ابرای مبارزه با ظلم سر دادند، نخبگان و دولت‌ها نیز وارد میدان شده و ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کردند. این حرکت ادامه خواهد داشت. نخبگان پس از مردم در لایه‌های مختلف به عرصه آمدند و امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی باید به جایی برسد که جنایات خود را قطع کند. 

 وی افزود: تصمیم نخبگان در غرب به‌ویژه در آمریکا تأثیر فراوانی در جهان دارد‌. به زودی فعالان رسانه‌ای و فعالان حوزه ویدئو گیم، سینما و انیمیشن نیز وارد میدان خواهند شد و در آینده محصولاتی در این زمینه منتشر خواهد شد. فضای رسانه دنیا نیز به این ترتیب فعال می‌شود و شاهد خیزش‌های رسانه‌ای در این حوزه خواهیم‌ بود. ما قصد داشتیم در رویداد بازی آرا به مباحث محتوایی و عمیق در بازی بپردازیم. رویداد بازی‌آرا به عنوان یک رویداد شتابدهی و سرمایه‌گذاری برای نخستین بار کار خود را آغاز کرد و از بازی‌سازان در سطح کشور درخواست کردیم اگر طرح یا بازی نیمه تمام دارند آثار خود را در  این رویداد ثبت کنند. 

 حاجی‌هاشمی تصریح کرد: با انتشار فراخوان این رویداد در محور مقاومت که یکی از محورهای اصلی بازی آرا است در مجموع شش اثر با موضوع غزه و فلسطین ارسال شد که نشان دهنده توجه فعالان صنعت بازی‌سازی کشور به موضوع غزه است. طبعا عطش نسبت به این موضوع در مخاطبان بازی نیز وجود دارد . ما وظیفه داریم حرف خود در حوزه رسانه را به مخاطبان انتقال دهیم و این فرصت از طریق رویداد بازی آرا فراهم شده است.

 وی اظهار کرد: رویداد بازی‌آرا قصد دارد تا حرکت کامل کننده و تمام کننده برای تولید و عرضه بازی‌ها باشد. تمام برنامه ریزی ما در دوره جدید مدیریت بنیاد ملی بازی های رایانه ای متمرکز  بر رشد زیست‌بوم داخلی تولید بازی‌های موبایلی و رایانه‌ای است و در رویداد بازی آرا نیز این هدف را دنبال کردیم.  این رویداد صرفا یک مسابقه بازی‌سازی و گیم جم نیست بلکه نوعی فرآیند شتابدهی است تا محصولات تولید شده و  در ادامه به مرحله انتشار برسد. همچنین، در این زمینه با مجموعه‌های مختلفی که رویدادهایی در حوزه تولید بازی برگزار می کنند، همکاری کردیم. از آنها دعوت کردیم تا شرکت کنندگان و منتخبان آن رویدادها وارد رویداد بازی آرا شوند و این اتفاق افتاد. جا دارد از تمامی همکاران در مؤسسات مختلف مانند تبیان، مرکز ملی فضای مجازی و مجموعه مهوا  قدردانی کنم.

 مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان گفت: در حال حاضر 20 تیم منتخب بعد از طی فرآیند منتورینگ، در حال تکمیل نمونه‌ها و آثار خود هستند تا بتوانند در روزهای آینده وارد فرآیند شتابدهی شوند و امیدواریم این رویداد مکمل جشنواره بازی های  رایانه‌ای فجر فجر نیز باشد. طی هفته آتی در رویداد سه روزه بازی‌آرا میزبان بازی‌سازان، مسئولان و فعالان صنعت بازی خواهیم بود. پس از این رویداد نیز در کنار تیم‌های مختلف هستیم تا تلاش آنها در حوزه تولید محتوا به‌ویژه در بخش هویت ایرانی اسلامی، خانواده  و مقاومت به نتیجه برسد‌. 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید