نمایش جزییات خبر
در حکمی از سوی وزیر فرهنگ؛
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۰۷

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی عاطفه خادمی را به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب شد

 

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به عاطفه خادمی آمده است:

"نظر  به شایستگی‌ها، دانش و تعهد انقلابی مستند به مصوبه  جلسه 897 مورخ  08/12/1402  شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و  تأیید  و ابلاغ  شماره 2404/1402/دش  مورخ 11/2/1403  ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سرکارعالی را به «دبیری شورای فرهنگ عمومی کشور» منصوب می‌نمایم.

بحمدالله در دوره اخیر و با حمایت‌های مؤثر بخش‌های شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، دستگاه‌های همکار و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش‌های مجاهدانه دبیر پیشین شورا توقع از این شورا و شوراهای استانی و شهرستانی ارتقای چشمگیری پیدا نموده است؛ اینک  که این مسئولیت مهم به سرکارعالی واگذار می‌شودانتظار می‌رود ضمن اهتمام به ظرفیت ایجاد شده مأموریت‌های زیر موردتوجه جدی قرار گیرد:

1- طبق تأکید مقام معظم رهبری اصلاح فرهنگ عمومی از مهم¬ترین کارها در حوزه فرهنگ می¬باشد لذا جهت تحقق این مهم ضروری است از طریق الف) فعال‌سازی و هم‌افزایی جدی با نهادهای مرتبط و متولی امر رصد  و فعال در میدان به صورت نقطه به نقطه ب) تمرکز بر ارائه راهکارهای عملیاتی در ساحت فرهنگ عمومی کشور، زمینه‌های تحقق این مأموریت مهم  فراهم گردد.

2-اولویت در شورا باید حل مسائل فرهنگ عمومی به صورت متمرکز بوده  و همه اهتمام صرفاً به این  حوزه به صورت منسجم و یکپارچه اختصاص یابد. رصد مصوبات و دستور کارهای شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها و شهرستان‌ها باید مطابق با اقتضائات ملی، استانی و شهرستانی مورد توجه و اهتمام جدی باشد.

3-امسال برای اولین بار بودجه مصوبی برای اجرای سند مهندسی فرهنگی و مطالبات فرهنگی پیش‌بینی شده است؛ امر تخصیص این بخش باید با هماهنگی جانشین محترم وزیر و سرکارعالی مطابق با ارزیابی عملکرد  شوراها باشد.

4- تشکیل کارگروه های محتوایی و ایده پرداز در حل مسئله در سطح ملی، استانی و شهرستانی با هدف  شکل گیری شبکه ارتقا یافته  از نخبگان متعهد  و متخصص در میدان ضرورت دارد. 
5- شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر کشور ملزم به اجرای دقیق مأموریت‌های محوله مطابق با سیاست گذاری‌های مصوب می باشد.

6-  هم‌فکری و هم‌افزایی با ظرفیت‌های رؤسای محترم شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها و  نوّاب محترم ایشان ضرورت جدی برای تحقق اهداف ابلاغی است.

امید است در فرصت باقی‌مانده در دولت مردمی با اهتمام بر تحقق مأموریت‌های محوله گام مؤثری در اصلاح فرهنگ عمومی این سرزمین برداریم."

گفتنی است، عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاست‌گذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاست‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.
 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید