نمایش جزییات خبر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۲۵

با حضور منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ویژه برنامه کنش فرهنگی در سیره صادق آل محمد برگزار شد

ویژه برنامه کنش فرهنگی در سیره صادق آل محمد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
با حضور منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ویژه برنامه کنش فرهنگی در سیره صادق آل محمد برگزار شد

  ویژه برنامه کنش فرهنگی در سیره صادق آل محمد با حضور کارکنان و جمعی از هنرمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با سخنرانی آیت الله سید ابوالحسن حسن‌زاده برگزار شد.

در این برنامه منتخب مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیره عالمانه و فرهنگی امام جعفر صادق علیه السلام به فعالیت‌های عمیق و دقیق آن امام همام اشاره کرد.

وی افزود علاوه بر بزرگان اهل تشیع تمامی بزرگان مکاتب فقهی اهل سنت مستقیم یا غیر مستقیم از شاگردان امام جعفر صادق بودند.

وی بر همه جانبه بودن آموزش‌های امام صادق علیه السلام تاکید و عنوان کرد؛ امروز نیز باید فعالیت‌های فرهنگی ما که ناظر به سبک زندگی و رفتارهای مردم است به گونه‌ای باشد که بخش عمده‌ای از جامعه ما را پوشش دهد. وی با اشاره به تجربه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه گفت همه افراد در جامعه اسلامی به یک شکل رفتار نمی‌کنند بلکه با وجود اعتقاد به اسلام و انقلاب دارای سلایق گوناگون هستند.

وی اجرای برخی برنامه‌ها مانند برنامه‌های فرهنگی هنری سانه‌ای و قرآنی را به گونه‌ای لازم دانست که قاطبه امت اسلامی را شامل شود.

استاد حوزه و دانشگاه اجرای برنامه‌های موسیقی را نیز با همین نگاه تعریف و تاکید کرد: فعالیتها به گونه‌ای که فعالیت‌ها اجرا شوند که علاوه بر اجرای قانون باید ملاک عمل همه دستگاه‌ها قرار گیرد سلایق گوناگون نیز لحاظ شوند.

در این دیدار مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خوش آمدگویی به منتخب مردم خوزستان کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را افرادی متدین متعهد و هنرمند معرفی کرد. وی افزود بنا داریم در مناسبت‌های مختلف با حضور اساتید و بزرگان برجسته به تبیین دیدگاه‌های امام و مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ارتقای آنها بپردازیم.


امام صادق
امام صادق
امام صادق

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید