نمایش جزییات خبر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۴

حضور چشمگیر قاریان ایرانی در نمایشگاه ملی قرآن افغانستان

حسینی تأکید کرد: حضور چشمگیر گروه‌های قرآنی و قاریان ایرانی در نخستین نمایشگاه ملی قرآن در افغانستان جلوه دیگری از نزدیکی بیش از پیش ایران و افغانستان است.
حضور چشمگیر قاریان ایرانی در نمایشگاه ملی قرآن افغانستان

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین نمایشگاه ملی قرآن در افغانستان با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" در کابل برگزار شد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در این نمایشگاه شرکت کرده بود، در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: پس از برنامه‌ریزی‌های چند ماهه توسط مؤسسات قرآنی افغانی و پیگیری‌های مستمر توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جهت دعوت از گروه‌های قرآنی و قاریان که با مشارکت بخش‌های مختلف قرآنی، هنری و رسانه‌ای ایران و افغانستان صورت گرفت؛ به عنوان اولین نمایشگاه قرآنی در افغانستان برگزار شد.

وی افزود: هماهنگی‌های این نمایشگاه با مشارکت مؤسسات افغانی و با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و دیگر ارگان‌های دولتی امارت اسلامی در قصر دارالامان کابل انجام شد.

حسینی اظهار داشت: این نمایشگاه که نمادی از تکیه بر پایه‌های مشترک بین دو کشور دوست و برادر افغانستان و ایران به شمار می‌رود، علاوه بر اشتراکات زبانی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، نژادی، زبانی و ... یکی از بارزترین نقاط اشتراک را که همان قرآن کریم بود را به نمایش گذاشت.

رایزن فرهنگی کشورمان خاطرنشان کرد: حضور پررنگ گروه‌های قرآنی و قاریان ایرانی در این نمایشگاه که جلوه دیگری از نزدیکی بیش از پیش ایران و افغانستان است، نویدبخش شروع تازه‌ای از وزش نسیم روح بخش قرآن در دوره حاکمیت جدید، به عنوان ریسمان مستحکم الهی بین دو کشور ایران و افغانستان خواهد بود.

وی ابراز کرد: این امیدواری اکنون به وجود آمده که نمایشگاه قرآن شروعی پربرکت برای استمرار نمایشگاه‌های دیگر در ولایات مختلف افغانستان باشد.

حسینی تأکید کرد: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از ارائه هرگونه کمک و همکاری در این زمینه، کوتاهی نخواهد کرد.

انتهای پيام/

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید