نمایش جزییات خبر
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۴

نشست با مدیران آموزشگاههای آزاد هنری گرمسار در خصوص برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر

چگونگی برگزاری اولین المپیاد ملی آموزش هنر در استان سمنان در نشست معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نشست با مدیران آموزشگاههای آزاد هنری گرمسار در خصوص برگزاری المپیاد ملی آموزش هنر

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امیر هوشنتگ باهنر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به همراه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار در نشستی با مدیران آموزشگاه های آزاد هنری این شهرستان نحوه برگزاری و لزوم مشارکت آموزشگاههای این شهرستان در این المپیاد را تشریح کرد.

در این نشست که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمسار برگزار شد همچنین مسایل و مشکلات آموزشگاه های آزاد هنری شهرستان گرمسار مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص المپیاد هنری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

معاون امور هنری اداره کلفرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، آموزشگاههای آزاد هنری را دارای ظرفیت بالایی در توسعه آموزش و هنر در جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: برگزاری این المپیاد طراحی بسیار خوبی توسط دفتر آموزش هنر معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای اولین بار در بین آموزشگاههای آزاد هنری برگزار می شود.

وی، هویت و سبک زندگی اسلامی - ایرانی، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی و ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت های عمومی را از موضوعات المپیاد با شعار محوری "یکصدا ایران" بیان کرد.

باهنر، با بیان اینکه مدیران آموزشگاهها می توانند نفرات خود را برای شرکت در آن معرفی نمایند افزود: مدیر هر آموزشگاه هنرهای تجسمی می‌تواند فقط یک تیم سه نفره در یکی از گرایش‌های طراحی با نقاشی یا گرافیک، مدیر آموزشگاه‌های خوشنویسی نیز فقط یک تیم سه نفره در یکی از گرایش‌های نستعلیق یا شکسته نستعلیق، مدیران آموزشگاهای هنرهای نمایشی هم می‌توانند یک تیم سه الی پنج نفره تئاتر صحنه‌ای و در حوزه موسیقی نیز یک تیم سه الی پنج نفره در یکی از گرایش‌های ایرانی یا موسیقی جهانی معرفی و ثبت کنند.

وی با تاکید بر این که اعضای تیم‌های معرفی شده باید جزء هنرجویان همان آموزشگاه باشند، ادامه داد: بارگذاری و ثبت آثار تیم‌ها در سامانه به نشانی https://olympiart.ir/institute/ توسط مدیر آموزشگاه انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مهلت بارگذاری آثار را تا بیستم اردیبهشت سال‌ جاری اعلام شده است افزود: برگزیدگان تا نیمه تیر به ستاد ملی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به فعالیت یک هنرستان هنرهای زیبا که زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار داشت: مدیر هنرستان نیز باید با هماهنگی شورای فنی هنرستان در هر یک از رشته‌های نوازندگی، نمایش، پویانمایی، نقاشی، گرافیک و سینما اعضای تیم‌های خود را معرفی و در سامانه ثبت کنند.

باهنر، با تاکید بر این که اعضای این تیم‌ها نیز باید جزء هنرجویان مشغول به تحصیل در همان هنرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ باشند، گفت: بارگذاری و ثبت آثار تیم‌های این بخش در سامانه المپیاد به نشانیhttps://olympiart.ir/academy/ باید انجام شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از موضوعات المپیاد این دوره برای آموزشگاهها و هنرستانهای هنرهای زیبا برشمرد.

در شهرستان گرمسار 14 آموزشگاه آزاد هنری در رشته های نمایش، موسیقی و هنرهای تجسمی فعال است.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید