نمایش جزییات خبر
کاتبان وحی در مراغه
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۳۴

دومین نشست تخصّصی کاتبان قرآن کریم شمال‌غرب کشور، با حضور دارالکتابه در مراغه برگزار گردید.

دومین نشست تخصّصی کاتبان قرآن کریم شمال‌غرب کشور، با حضور دارالکتابه در مراغه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، دومین نشست تخصّصی خطوط نسخ و ثُلث، در منطقۀ شمال غرب کشور، به مناسبت هفتۀ مراغه و به میزبانی مراغه،  با حضور اساتید مرکز طبع و نشر قرآن برگزار شد.

یوسف عبدی، سرپرست ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، ضمن اعلام این خبر افزود: این اداره با همکاری پادگان ارتش مراغه و دبیرخانۀ روز مراغه مستقر در شورای اسلامی شهر مراغه، روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دومین نشست تخصّصی خطوط نسخ  و ثلث را در منطقۀ شمال غرب کشور برگزار نمود.

علی محرّمی، معاون هنری و سینمایی ادارۀ ‌کلّ فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در این خصوص ابراز داشت: نخستین دوره از این نشست آموزشی، با حضور خوشنویسان شمال‌غرب کشور، طیّ هفتۀ خوشنویسی، در سال گذشته و به میزبانی مراغه برگزار گردیده بود

وی ضمن اشاره به استقبال اساتید، هنرمندان و علاقه‌‎مندان خوشنویسی از این رویداد افزود: دومین نشست تخصّصی کاتبان قرآن کریم، مصادف گردید با 16 اردیبهشت و برنامه‌‎های هفتۀ مراغه که در حال برگزاری می‌‎باشد و امیدواریم این رویداد قرآنی فتح بابی جهت ترویج خطوط نسخ و ثلث در منطقه باشد.

محرّمی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی پایتخت خوشنویسی کشور می‌‎باشد، افزود: مراغه نیز به عنوان متولّی برگزاری این نشست‌‎ها و نمایشگاه‌‎ها، در سال‌‎های اخیر، از هنرمندان شاخص و برجسته برخوردار است.

مهدی بابایی، مدیر دارالکتابۀ مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران نیز در خصوص برگزاری کارگاه‌‎های آموزشی ابراز داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی استانی با جدیّت بیشتر در حال پیگیری بوده و دومین کارگاه خطوط قرآنی و نمایشگاه آثار کاتبان قرآن شمال‌غرب کشور به میزبانی مراغه از جمله همین موارد است.

وی با اشاره به اینکه اتّفاق‌های خوبی در حوزۀ کتابت قرآن رقم خورده است، افزود: در کارگاه آموزشی مراغه شاهد آثار خوبی از هنرمندان شمال‌غرب کشور در خطوط نسخ و ثلث هستیم.

بابایی با بیان اینکه اساتید برجسته‌ای چون احمد عبدالرّضایی و علی‌‎رضا بخشی در این نشست تخصّصی وظیفۀ تعلیم را بر عهده دارند، اضافه کرد: حضور اساتید برجستۀ کشور در مناطق مختلف، برکات بسیاری را به همراه می‌آورد که شاهد بخشی از آن در کارگاه مراغه هستیم و امیدواریم که برگزاری کارگاه‌های آموزشی به همّت مسئولان شمال‌غرب کشور تداوم داشته باشد.

استاد احمد عبدالرّضایی، مدرّس خطوط ثلث و نسخ با بیان اینکه مراغه در برگزاری کارگاه‌‎های منطقه‌‎ای پیشگام است، افزود: مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی به دنبال خطوط قرآنی شامل نسخ و ثلث است.

وی ادامه داد: پیش از این جهت توسعۀ خطوط نسخ و ثلث، هنرمندان را به تهران دعوت می‌کردند و پیشرفت‌های خوبی هم حاصل شد، اما شیوع بیماری کرونا و دوری راه، تا حدودی این روند را کُند نمود و این امر عاملی گردید بر برگزاری کارگاه‌ها به صورت منطقه‌ای.

عبدالرّضایی با تأکید بر اینکه نخستین کارگاه منطقه‌ای کشور هم با گسترۀ شمال‌غرب به مرکزیّت مراغه برگزار شده بود، افزود: در این کارگاه‌ها تبادل تجربه‌ اتّفاق می‌افتد و تردّد خوشنویسان نیز تسهیل می‌شود و این امر مرهون همّت مسئولان فرهنگی این شهرستان و دارالکتابه است.

12345
1234
12

412423

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید