نمایش جزییات خبر
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۲۲

تجلیل از معلمان هنرستان هنرهای زیبای ساوه

به مناسبت گرامیداشت مقام معلم از معلمان هنرستان هنرهای زیبای ساوه تجلیل شد.
تجلیل از معلمان هنرستان هنرهای زیبای ساوه

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اصغرمظفری  سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه از تجلیل  مدیر،معاون و دبیران هنرستان هنرهای زیبای سرداران شهید خبردادوبیان داشت ؛این برنامه به مناسبت هفته گرامیداشت معلم ویاد وخاطره استاد شهید مطهر برگزار گردید.


وی اظهار داشت : دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

مظفری تصریح کرد:در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد. مثل علامه شهید استاد مرتضی مطهری که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامی ـ که خود معلمی بزرگ است ـ همه آثارش را مفید می داند و بهره برداری از آنها را سفارش می نماید.

 مظفری افزود :شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در  وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه  ترکیبی به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا  تمامی تلاشهای علمی و عملی را  مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و  با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید