نمایش جزییات خبر
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۳۵

خراسان رضوی پیشگام رصد فرهنگی در کشور

دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: کارگروه رصد فرهنگی کشور می‌بایست پیوند دهنده نهادها، مجموعه ها و ظرفیت های رصدی که در کشور وجود دارد باشد و یافته های آنها را در خدمت نیازهای رصدی ستادهای فرهنگی کشور قرار دهد.
خراسان رضوی پیشگام رصد فرهنگی در کشور
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مجید امامی دبیر کارگروه مد و لباس کشور در معیت علیرضا سفیدیان سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی ضمن بازدید از مرکز رصد پیما در مشهد با اشاره به موفقیت ستاد رصدهای فرهنگی اذعان داشت: کارگروه رصد فرهنگی کشور که مصوبه ستاد مهندسی فرهنگی می باشد، زیر نظر وزیر فرهنگ و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اداره شده و بزرگترین موفقیت آن پیوند نهادها، مجموعه ها و ظرفیت های رصدی که در کشور وجود دارد است. 

سید مجید امامی افزود: ظرفیت های خوب رصدی که در مجموعه های مختلف و خوب مشهد از جمله پیما است، که چه در تولید داده های پایه جریان یابی و جریان شناسی و نیز چه پردازش و رسانش فوق العاده قابل استفاده بوده و خواهد بود و لذا در مراکز رصد کشور کارهای آنها را در سطح ملی منتشر خواهیم کرد. 

وی اظهار داشت: نکته بسیار حائز اهمیت این است که این مراکز در استان ها، شهرستان ها و روستاها ایجاد می شود که خراسان رضوی پیشگام در کل کشور است. 

امامی در ادامه افزود: الگو، ظرفیت ها و امکاناتی که توسط دوستان در مشهد فراهم شده قابل الگو برداری برای سایر استان‌ها می باشد. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: استان ها باید دارای مغز رصدگر و ستاد همدلی باشند که داده های مختلف کمی، کیفی، جریانی و نگرشی و نیز پیمایش های مختلف را کنار یکدیگر بیاورند و البته وظیفه ما نیز پشتیبانی از مراکز رصد فرهنگی است. 

امامی افزود: پیمایش ارزش ها و نگرش ایرانیان بعد از ۷ سال وقفه در سال ۱۴۰۲ انجام شد.
پیمایش ملی سبک زندگی ایرانیان و حدود ۵ پیمایش ملی که در سال جاری در حال برگزاری می باشد؛ به عنوان داده های استانی و داده های پایه در خدمت دوستان قرار خواهد گرفت و ما وظیفه خود می دانیم که از گروه های مردمی و مؤسسات استانی رصد فرهنگی پشتیبانی کنیم. 

در این بازدید نقوی مدیر مرکز پیما توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت موسسه و کارگروه های شکل گرفته در این مرکز ارائه داد و گفت: اتاق وضعیت ها، طراحی پرسشنامه ها، اتاق عملیات، بررسی زیست بوم های فرهنگی و... از جمله خدماتی است که  توسط تیم های اندیشه ورز و از طریق، افکار سنجی، برنامه نویسی و کار به صورت مردمی انجام می‌شود. 

نقوی اظهار داشت: به دنبال جریان یابی و جریان پژوهی هستیم و از مسؤلین فرهنگی می‌خواهیم در نشر داده های پژوهشی در جامعه همکاری کنند و حلقه وصل میان تشکل های فرهنگی مردمی باشند.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید