نمایش جزییات خبر
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۳۷

سومین جشنواره فرهنگی هنری یاریگران زندگی برگزار می‌شود

محمد حسین اسماعیلی گفت: سومین جشنواره فرهنگی هنری یاریگران زندگی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد و به منظور تحقق راهبرد نوین بهره‌گیری از هم‌افزایی نیروی عظیم مردمی و با شعار اجتماعی شدن فرآیند کاهش تقاضا در سوء مصرف مواد مخدر و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار می‌شود.
سومین جشنواره فرهنگی هنری یاریگران زندگی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری به نقل از دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش اعلام کرد: سومین جشنواره فرهنگی هنری یاریگران زندگی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد و به منظور تحقق راهبرد نوین بهره‌گیری از هم‌افزایی نیروی عظیم مردمی و با شعار اجتماعی شدن فرآیند کاهش تقاضا در سوء مصرف مواد مخدر و توسعه مشارکت‌های مردمی، تیرماه جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه دوره‌های اول و دوم جشنواره فرهنگی-هنری یاریگران زندگی، با اقبال و مشارکت بالا، بویژه در بین جوانان و نوجوانان مواجه شد. یکی از مهمترین دستاورد های این تلاش جمعی به‌کارگیری ابزار فرهنگی و هنری به منظور ارائه پیام‌های مناسب برای رشد فکری و بیداری مخاطبان است تا رسالت هنر در این مسیر بس دشوار را به سرانجامی نیک برساند.

اسماعیلی در ادامه گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی در رشته های طراحی ، پوستر و عکس و بخش جنبی (انیمیشن ، اینفو و موشن گرافیک- کاریکاتور و داستان نویسی) توسط دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری با همکاری دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی - اداره کل فرهنگ و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اهداف جشنواره گفت: آشنایی هنرمندان و تولیدکنندگان عرصه‌ی فرهنگ و هنر با گفتمان یاریگران زندگی، جمع‌آوری آثار هنری تولید شده با موضوع توانمندسازی و آموزش مهارت‌های زندگی به گروه‌های مخاطب، ایجاد توجه و نگاه ویژه به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و بزه، ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی جامعه نسبت به مسئله اعتیاد به مواد مخدر، بسترسازی در جهت مشارکت مردم در طرح یاریگران زندگی، فراهم‌سازی بستر مناسب برای ایفای نقش هنرمندان در آموزش و فرهنگ سازی به عنوان عناصر اصلی امر پیشگیری، تهیه بانک اطلاعات از هنرمندان و تولید کنندگان آثار فرهنگی و هنری فعال در این حوزه، ارزیابی آثار و تولیدات به منظور تعیین گروه‌های مرجع هنری برای تولیدات و آثار آینده، برقراری ارتباط مؤثر ستاد مبارزه با مواد مخدر با مؤسسات هنری و هنرمندان در سراسر کشور از اهداف این رویداد فرهنگی و هنری است.

وی سپس به تشریح محورها و موضوعات جشنواره پرداخت و افزود: ارتقای مهارت‌های زندگی (خودآگاهی، مهارت های ارتباطی، مهارت حل مسئله، مهارت تصمیم گیری، مهارت مقابله با هیجانات منفی، روشهای کنترل استرس، مهارت تفکر خلاق) تحکیم بنیان خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت، حجاب، انتخاب آگاهانه، همبستگی ملی، ایران آباد، عدالت اجتماعی، عدالت آموزشی، امید آفرینی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، نماز و آرامش از محورها و موضوعات جشنواره است.

اسماعیلی در باره نحوه شرکت در جشنواره گفت: هر شرکت کننده می‌تواند در رشته انتخابی، حداکثر 5 اثر را به دبیرخانه ارسال نماید. تمامی شرکت کنندگان برای شرکت در جشنواره باید از طریق سایت www.amoozeshehonar.farhang.gov.ir فراخوان و فرم ثبت نام را دریافت نمایند و پس از تکمیل فرم ثبت نام در جشنواره، آن را همراه با فایل حاوی آثار خود به آدرس ایمیل: yarigaran1@gmail.com و همراه با اصل آثار به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران- خیابان حافظ خیابان استاد شهریار جنب تالار وحدت معاونت امور هنری دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری ارسال نمایند.

 

انتهای پیام/

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید