نمایش جزییات خبر
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اعلام کرد؛
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۹

اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در دهه کرامت

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به منظور بزرگداشت دهه کرامت بیش از ۱۰ عنوان برنامه در نظر گرفته است.
اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در دهه کرامت
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، جعفر نیک نفس در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت در جنوب کرمان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد، اظهارداشت: دهه کرامت امسال از ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) آغاز می شود و تا ۳۱ اردیبهشت ماه سالروز ولادت حضرت رضا (ع) ادامه دارد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: بزرگداشت این دهه با برکت، فرصتی است تا عرض ارادتی به ساحت مقدس حضرت رضا (س) و حضرت معصومه (س) داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های مساجد مسئولیت ستاد دهه کرامت را برعهده دارد، اظهار کرد: اجرای برنامه های بزرگداشت دهه کرامت نیازمند همراهی و مشارکت نهادهای فرهنگی است.
نیک نفس با اشاره به اینکه برخی از برنامه های اعضای ستاد دهه کرامت مشترک و برخی اختصاصی است، بیان کرد: ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به منظور بزرگداشت دهه کرامت ۱۰ عنوان برنامه در نظر گرفته است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان از برگزاری مسابقه کتاب نویسی حُسنا در دهه کرامت خبر داد و افزود: این مسابقه ویژه دختران ۹ تا ۱۲ سال است که باید ۲۰ حدیث از منزلت زن و دختر در اسلام را گردآوری کرده و در قالب یک کتابچه تدوین کنند.
وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای مسابقه حُسنا آشنایی بیشتر دختران با جایگاه و ارزش مقام زن در اسلام است.
نیک نفس ابراز کرد: همچنین قرار است در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی با استفاده از ظرفیت گروه های سرود کانون های مساجد جنوب کرمان، سرودهایی متناسب با دهه کرامت به صورت خیابانی اجرا شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت، اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن است که در این راستا کانون هایی که ظرفیت دارند، کرسی های تلاوت مجلسی را در مساجد برپا خواهند کرد.
وی اظهار کرد: طرح شنبه های کتاب نیز یکی دیگر از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در دهه کرامت است و در این طرح قرار است کتاب هایی از سبک زندگی و سیره حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) معرفی شود.
نیک نفس یادآور شد: در راستای طرح پیوند مسجد و مدرسه در دهه کرامت با حضور امام جماعت و هیئت امنای مساجد از دانش آموزان دختر ممتاز در مدارس همجوار با مساجد تجلیل خواهد شد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: علاوه بر این همزمان با دهه کرامت طرح تولید کتاب صوتی با موضوع زندگی و کرامات حضرت معصومه (س) و حضرت رضا (ع) برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: به همت کانون های فرهنگی هنری طرح قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) با عنوان «به تو از دور سلام» در دهه کرامت اجرا خواهد شد.
نیک نفس گفت: آذین بندی مساجد، برپایی جشن های دهه کرامت، خدمت کریمانه و ایستگاه های صلواتی از سایر برنامه های مساجد جنوب کرمان در بزرگداشت دهه کرامت است.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید