نمایش جزییات خبر
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۳۰

افتتاحیه دوره تربیت مربی قرآن «طرح بشری» در مهران

طرح قرآنی بشری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، شهرستان مهران با همکاری قرارگاه شهید آوینی و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها دهلران در اردیبهشت۱۴۰۳، در شهرستان مهران برگزار شد.
افتتاحیه دوره تربیت مربی قرآن «طرح بشری» در مهران
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران، از اجرای طرح قرآنی «بشری» در اردیبهشت۱۴۰۳ در شهرستان مهران خبر داد. 

وی افزود: این طرح به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، شهرستان مهران با همکاری قرارگاه شهید آوینی، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها دهلران با حضور علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اجرا شد. 

زرگوش ییان کرد: صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و با حضور مدیرکل و رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و رییس اداره فرهنگ و ارشاد مهران،  طرح قرآنی بشری در شهرستان مهران آغاز شد.  

 این طرح با حضور ۵٠ نفر از مربیان قرآنی این شهرستان و به مدت سه روز در مهران انجام خواهد شد. 

وی افزود: طرح بشری طرحی است که بر روخوانی قران همراه با تجوید تاکید دارد اما به روش ساده و فراگیر، تا جامعه اماری بالایی را دربربگیرد. لذا هدف اصلی از طرح بشری آموزش درست تلفظ کردن قرآن با روش ساده است.

طرح از زمستان 1400 آغاز به کار کرد اما گسترش آن به نمایشگاه قرآن در سال 1401 برمی‌گردد. 

هدف اصلی طرح قرآنی بشری آموزش درست، تلفظ و ایجاد انس بیشتر با قران کریم است تا افراد در صحیح خوانی دلهره نداشته باشند و از هر قشری که هستند قرآن وارد زندگی آنها شود.

در این طرح سعی شده تا در کمترین بازه زمانی و بدون اتلاف وقت قران‌آموزان روخوانی قران را فرابگیرند و با این شرایط فردی مبتدی هم باشد در طول چهار تا شش ماه به سطح مطلوبی خواهد رسید.

زرگوش در پایان گفت: طرح قرآنی بشری در استان ایلام از دی ماه سال ۱۴٠۱ در شش شهرستان آبدانان، ایوان، بدره، ملکشاهی، دهلران و مهران برگزار شده است.
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید