نمایش جزییات خبر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۲۵

اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل برگزار شد

اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به نقل از دفتر دادستانی اردببل، آفاقی دادستان اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در جهت ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.
 دادستان اردبیل  همچنین با ذکر نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط‌عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تأکید کرد.
 ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی
رضا قاسمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این جلسه با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی، ضمن تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها، واکنش سریع به هرگونه جرایم سایبری را ضروری خواند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شده، از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.
گفتنی است؛ فرهاد یوسفی مسئول مرکز رسانه دادستانی نیز به عنوان دبیر کمیته امنیت روانی استان اردبیل معرفی گردید.
کمیته امنیت روانی استان به ریاست دادستان مرکز استان و عضویت مسئولانی از دادسرا، استانداری، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، سپاه، فرماندهی انتظامی و شورای فضای مجازی فعالیت خود را در جهت صیانت از آرامش و امنیت روانی شهروندان و مقابله با هرگونه ناامنی روانی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
   

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید