نمایش جزییات خبر
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۰

بزرگداشت سعدی شیرازی همراه با نکوداشت پیشکسوت شعر و ادب شاهین شهر

بزرگداشت سعدی شیرازی همراه با نکوداشت شاعر پیشکسوت شاهین شهر استاد سیروس شجاعی فر با حضور جمعی از مسوولان و علاقمندان به شعر و ادب استان و شهرستان در محل سالن بهارنگارستان شهرداری برگزار شد.
بزرگداشت سعدی شیرازی همراه با نکوداشت پیشکسوت شعر و ادب شاهین شهر
  به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان شامگاه چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه بزرگداشت سعدی شیرازی همراه با نکوداشت شاعر پیشکسوت شاهین شهر استاد سیروس شجاعی فر با حضور حجه الاسلام و المسلمین یعقوبی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، شهردار شاهین شهر و سایر مسئولان و علاقمندان شعر و ادب استان و شهرستان در محل سالن بهارنگارستان شهرداری برگزار شد.  

   رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در حاشیه این برنامه ، ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این مراسم صمیمانه ، به آوازه شعر سعدی شیرازی (سراینده گلستان و بوستان) در سرتاسر جهان اشاره کرد و گفت : به گفته بزرگان، سعدی را می توان صدای سخن مردم دانست چرا که به زبان همه مردم سخن گفته و باور عوام را در اندیشه هزار توی خود با عالی ترین مضامین معنا و شکل مطرح می کند .

نوید توکلی به اهمیت تقویت زبان فارسی نیز اشاره کرد و افزود  : زبان فارسی از زبان‌های مهم دنیا و رکن مهمی از هویت ایرانی است و در بخش‌های مهمی از جهان ظهور و بروز دارد و بزرگداشت شاعران بزرگی همچون سعدی فرصتی است تا ضمن نکوداشت شاعران معاصر به زوایای تقویت زبان فارسی پرداخته شود .

  در آغاز این مراسم حجه الاسلام والمسلمین باقریان ضمن خیر مقدم به میهمانان و بیان اهمیت زبان شعر در توصیف و گسترش ارزشهای ایرانی اسلامی اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب در روزهای نخستین سالجاری چالشها و درگیری های امروز را چالشهای رسانه ای دانستند لذا هر کس رسانه قوی تر داشته باشد در اهدافی که دارد موفق تر است و شعر نیز یک رسانه است و شاعر با زبان هنرمندانه خود به بیان ارزش ها می پردازد .

امام جمعه شاهین شهر همچنین به مطالبی در خصوص قرآن کریم به عنوان کلام وحی و معجزه الهی اشاره و خاطر نشان کرد : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و به توفیق الهی  ، در سالجاری جشنواره بین المللی در حوزه قرآنی خواهیم داشت و این یک فرصت مغتنم است برای تمامی اهالی فرهنگ هنر و رسانه شهرستان تا با حضور خود رتبه هنری شهرستان را تقویت نمایند .

  در ادامه مهدی نوریان به بیان جایگاه زبان سعدی در ادبیات فارسی پرداخت و گفت : زبانی که ما اکنون صحبت می کنیم ساخته و پرداخته سعدی است . این سعدی است که باعث شده این زبان برای شعر و نثر و سایر موارد ،  اینگونه به دست ما برسد .

این استاد دانشگاه اصفهان و سعدی پژوه ایرانی تصریح کرد : از وقتی گلستان سعدی کتاب درسی شد ، آرام آرام سرایش شعر به زبان سعدی رواج یافت و به قول استاد خانلری سعدی زبان فارسی را استاندارد کرد و دیگر تحت تاثیر لهجه ها نبود .

وی افزود : اوج هنر سعدی در سرایش غزل های اوست . سعدی البته یک انقلابی هم در قصیده ایجاد کرده است زیرا به جای مدح از پادشاهان، شجاعانه با زبان پند و اندرز آنان را نصیحت می کرد .

 در پایان این مراسم صمیمی پس از رونمایی پوستر رویداد هنری نگاراندیش ، از خدمات ارزشمند شاعر پیشکسوت شهرستان استاد سیروس شجاعی فر (منشط اهوازی) تجلیل به عمل آمد .

  گفتنی است این برنامه در زمان پخش اذان مغرب برای اقامه نماز و پذیرایی از میهمانان قطع شد و پس از دقایقی با سخنرانی استاد مهدی نوریان ادامه یافت . از دیگر برنامه های این مراسم نمایش گروهی با مضمون حکایات گلستان سعدی و موسیقی زنده بود که مورد توجه و استقبال میهمانان قرار گرفت .

روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید