نمایش جزییات خبر
امام جمعه رباط کریم در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان؛
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۳

بحث حجاب باید از ارگان های دولتی شروع شود

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رباط کریم به ریاست حجت الاسلام ترابی امام جمعه، احمدی فرماندار و با حضور مسئولین دستگاه های فرهنگی و اجرایی شهرستان 10 اردیبهشت 1403 برگزار شد.
بحث حجاب باید از ارگان های دولتی شروع شود

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان رباط کریم در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با بیان این که طبق آموزه های دینی و اسلامی، افراد در برابر مسائل اجتماعی همانند مسائل شخصی خود مسئول هستند، تأکید کرد: پیشنهاد می کنم ستاد امر به معروف و نهی از منکر را با همکاری فرمانداری، سپاه، فراجا، سازمان های مردم نهاد، تشکل های مردمی و آحاد ملت احیاء کنیم.

رئیس جلسه بی تفاوتی نسبت به امور فرهنگی و دینی جامعه را توطئه استکبار و شیاطین خواند و افزود: امر به معروف واجب عینی و حساس است بطوری که اگر این فریضه ترک شود، همه واجبات تعطیل خواهند شد.

امام جمعه رباط کریم در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه حاکمیتی و آحاد مردم خواند و بیان داشت: آنچه بر عهده آحاد مردم است تذکر لسانی است که متأسفانه همین هم در جامعه رها شده است و باید با فرهنگ‌سازی به تقویت این مهم همت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی در خصوص وظایف حاکمیت در مقوله امر به معروف و نهی از منکر گفت: حاکمیت نیز باید در بحث ترویج و تقویت معروف‌ها تلاش کرده، اعتبار گذاشته و فرهنگ‌سازی کند و در بحث منکرات نیز قاطعانه در برابر منکر و اشاعه آن بایستد.

امام جمعه رباط کریم کاشفین حجاب را در دو دسته نوجوانان ناآگاه و مغرضین هدفمند، نام برد و افزود: معمولا دختران کم سن و سال که آگاهی کامل ندارند تحت تأثیر القائات دشمن رفتارهای بچگانه ای مانند برداشتن مقنعه را بروز می دهند، این قشر نیاز به نصیحت، ارشاد و آموزش های فرهنگی در مدارس و خانواده ها دارند.

امام جمعه رباط کریم در خصوص قشر دوم کاشفین حجاب نیز متذکر شد: عده ای سازماندهی شده وارد جنگ با حجاب شده اند تا ضمن قبح زدایی از بی حجابی، به خیال خودشان براندازی فرهنگی کنند که لازم است همه ارگان ها ضمن حمایت از فراجا در این خصوص فعالانه وارد عرصه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی ضمن تمجید از عملکرد منطقی، متین و محترمانه نیروی انتظامی شهرستان در اجرای صحیح طرح نور تصریح کرد: با جار و جنجال امور به خوبی پیش نخواهد رفت و ما باید در کنار برخورد سلبی ـ انتظامی برخورد ایجابی از طریق فرهنگ‌سازی و تبیین چرایی حجاب داشته باشیم.

رئیس جلسه با بیان اینکه هیچ چیز با زور به طور قطعی حل نشده است به گزینش نیروهای خبره و آموزش دیده برای اجرای فریضه واجب امر به معروف تأکید کرد و اظهار داشت: بحث تحکیم حجاب باید از ارگان های دولتی شروع شود و مدیران ادارات باید در برابر هر نوع هنجارشکنی کارکنان خود پاسخگو باشند و مدیری که حجاب برای وی مهم نباشد باید تغییر کند. الحمد الله وضعیت حجاب در رباط کریم نسبت به دیگر شهرها مقبول تر است و  در برخی از اماکن عمومی نیاز به حضور آمرین به معروف از اصناف و اماکن حس می شود و باید در این خصوص اقدامات عاجل به عمل آید.

امام جمعه شهرستان به گزارش های رسیده از بعضی مراکز درمانی اشاره و تأکید کرد: شبکه بهداشت با تشکیل کارگروهی به وضعیت مطب ها، درمانگاه ها، ‌کلینیک ها و دندانپزشکی ها رسیدگی کند. حجت‌الاسلام والمسلمین ترابی در پایان دستگاه قضایی شهرستان رباط کریم را در مبارزه با فساد زبانزد کشور خواند.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید