نمایش جزییات خبر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۶

برگزاری شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک

شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با موضوع ویژه برنامه های دهه کرامت برگزار شد.
برگزاری شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک؛ شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک 9 اردیبهشت 1403 با حضور حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، حسین فخاری فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با هدف برنامه ریزی دهه کرامت در دفتر امام جمعه قرچک برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای احیای شعائر اسلامی است و در حقیقت حضور این دو بزرگوار در کشور ایران پر از برکت و کرامت است و همه ما در پناه این دو بزرگوار زندگی می کنیم. قم و مشهد منشاء نشر فقه شیعه و کرامت است و تاثیر به سزایی در هدفمندی و نتیجه گیری ملت ایران در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشته و به نوعی تقویت باور های دینی و باور به اهل بیت(ع) را به دنبال داشته است.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تحقق شعار سال، خاطرنشان کرد: در این ایام که در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید استان تهران هستیم با یاد و نام شهدا و در پناه امام رضا(ع) خدمت گزار اسلام و انقلاب باشیم.

در ادامه جلسه مجید بیرامی دبیر خدمت رسانی رضوی در شهرستان قرچک ضمن تبریک دهه کرامت بیان داشت: امسال برنامه های متعددی را برای دهه کرامت در نظر گرفته ایم و امیدواریم شهرستان قرچک از این برنامه ها و برکاتش بهره مند شود. ویژه برنامه ای برای دختران فاطمی داریم که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب شاهد حضور پر رنگ دختران امام رضایی باشیم و البته این مهم نیازمند انجام تبلیغات در سطح مساجد و مدارس و حسینیه ها است.

بیرامی یادآور شد: برنامه هایی همچون برگزاری هشت جشن در هشت مسجد شهرستان قرچک و نور افشانی در هشت نقطه شهرستان در شب 21 اردیبهشت و همچنین راه اندازی کاروان شادی شهری و روستایی، نقد کتاب رضوی، شب شعر رضوی، پیاده روی خانوادگی رضوی و برپایی برنامه های متعدد هنری و خوشنویسی و شعر خوانی و سرود و نمایش میدانی از دیگر برنامه های ستاد دهه کرامت شهرستان است که امیدواریم همه مدیران پای کار امام رضا(ع) باشند.

حسین فخاری فرماندار شهرستان قرچک با تبریک دهه کرامت خدمت اعضای شورای فرهنگ عمومی، بیان داشت: امسال تقارن کنگره بزرگداشت شهدای استان تهران و دهه کرامت یک برانگیختگی زیادی را برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری ایجاد کرده است. موضوع توجه به مردم محوری در برنامه های فرهنگی و هنری خصوصا در مساجد باعث پر رونق شدن و مشارکت حداکثری مراسمات فرهنگی و هنری و دینی می شود.

گفتنی است شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تعیین مصوباتی در خصوص برگزاری جشن ها و ویژه برنامه های دهه کرامت در سطح شهرستان قرچک  به کار خود پایان داد.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید