نمایش جزییات خبر
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۱۸

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام باموضوع فرهنگ ایثار و شهادت

جلسه شورای فرهنگ عمومی چرام با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری بهتر کنگره سرداران و شهدای شهرستان با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه شهر چرام برگزار گردید.
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام باموضوع فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام ،جلسه ماهانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام برگزار شد .

سید محمد تقوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام ضمن خیر مقدم خدمت اعضای محترم شورا و تشکر بخاطر حضور منظم در جلسات موضوع جلسه اردیبهشت ماه را تشریح کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: با توجه به در پیش بودن کنگره شهدای استان و همچنین اجلاسیه شهدای شهرستان و اینکه همه برنامه ها تا پایان کنگره باید مدرک مسیر کنگره و شهدا باشد و بنا به پیشنهاد امام جمعه محترم موضوع جلسه اردیبهشت ماه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می باشد. تقوی افزود همانطور که مستحضرید در سال گذشته شهرستان چرام هم از لحاظ برگزاری هر ماه یک جلسه و نظم در برگزاری مداوم جلسات شورای فرهنگ عمومی، به گفته کارشناس شورای فرهنگ عمومی استان در استان مقام اول را کسب کرده که این مرهون همکاری اعضای محترم شورا ویژه امام جمعه محترم و فرماندار محترم می باشد.

وی افزود: بدون تعارف همه میدانیم که تک تک ما ملت ایران لحظه به لحظه مدیون خون شهداییم امیدوارم بدون تملق و خودنمایی بتوانیم این دین را ادا کنیم .

وی تصریح کرد:ضمن تشکر از همه ادارات بویژه سپاه پاسداران بخاطر تلاش شبانه روزی برای برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان از همه ادارات توقع داریم که برای بهتر برگزار شدن این اجلاسیه نهایت همکاری را با سپاه داشته باشند.

تقوی تاکید کرد که مصوبات این شورا مهم هستند و حتما باید این مصوبات توسط ادارات اجرایی شوند.

در ادامه افشار امام جمعه چرام ضمن تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بخاطر برگزاری منظم جلسات و زحمت کارهای دبیرخانه شورا مطالبی پیرامون شهدا و جایگاه شهدا بیان کرد.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر اعضا مصوبات ذیل به تصویب رسیدند:

۱_مقرر گردید روحانیت معظم و معزز مستقر در مساجد تا روز برگزاری کنگره بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در منبر ها و تریبون ها تشریح و توضیح دهند.

۲_مقرر گردید کمیته فرهنگی ،هنری و فضای مجازی کنگره در شهرستان مرتب کلیپ هایی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و در فضای مجازی منتشر نماید.

۳_مقرر گردید با هماهنگی سپاه و آموزش و پرورش راویانی به مدارس اعزام شود تا برای نسل جدید روایتگری کنند و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنند.

۴_مقرر گردید هیات رزمندگان اسلام شهرستان بصورت هفتگی برنامه اجرا نماید.

۵_مقرر گردید بنیاد شهید با همکاری سپاه و با مجوز و‌نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتابی از خاطرات شهدا و رزمندگان و ایثار گران و آزادگان شهرستان تهیه و تدوین نمایند.

۶_مقرر گردید تمامی ادارات برای بهتر برگزار شدن اجلاسیه شهدای شهرستان با سپاه و هیات اجرایی اجلاسیه همکاری فعال داش

ته باشند.

۷_مقرر گردید با توجه به در پیش بودن شهادت امام صادق در روز شهادت مراسم دسته روی و عزاداری در شهر چرا برگزار گردد. در این جلسه موضوع جلسه بعد با مشورت اعضا، ساماندهی برگزاری مراسمات در پنجشنبه ها در گلزار شهدا تعیین شد.





روابطعمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید