نمایش جزییات خبر
روز دختر مرکز ثقل برنامه های تجمعی دهه کرامت است
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۵۹

جلسه برنامه ریزی ستاد دهه کرامت و شئونات مذهبی شهرستان اردستان برگزارشد

جلسه برنامه ریزی ستاد دهه کرامت شهرستان اردستان با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزارشد .
جلسه برنامه ریزی ستاد دهه کرامت و شئونات مذهبی  شهرستان اردستان برگزارشد
روز دختر مرکز ثقل برنامه های تجمعی دهه کرامت است

جلسه برنامه ریزی ستاد دهه کرامت شهرستان اردستان با حضور اعضای ستاد در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزارشد .

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: وظایف ستاد دهه اجرایی کرامت محوریت قرار دادن میلاد حضرت معصومه سلام الله و همچنین روز دختر به عنوان نماد و مرکز ثقل برنامه‌های تجمعی است.
رضوان امامدادی ظهر یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در جلسه برنامه ریزی ستاد دهه کرامت  که در سالن جلسات این اداره برگزارشد  اظهار داشت: هدف از تشکیل ستاد دهه کرامت، استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان اعم از مدارس و همچنین مساجد هیئت‌های مذهبی، مراکز فرهنگی هنری و کلیه اماکن مربوط به فعالیت‌های فرهنگی هست.
وی افزود: این جلسه  به منظور برنامه‌ریزی منسجم و مصوب کردن پیشنهادات اعضای محترم تشکیل شده  است .ایشان ضمن برشمردن ضوابط و سیاست ها  و وظایف ستاد دهه اجرایی کرامت  گفت:محوریت قرار دادن میلاد حضرت معصومه سلام الله و همچنین روز دختر به عنوان نماد و مرکز ثقل برنامه‌های تجمعی از اهداف مهم این برنامه ها است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: شناسایی توانمندی‌های بالقوه و بالفعل دستگاه‌ها با تاکید بر مشارکت جدی مردم و هماهنگی و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از آن و همچنین تصویب طرح‌های خاص مرتبط با موضوع جشن‌های دهه کرامت و برنامه‌های روز دختر، از اولویت های  این برنامه هاست .
وی افزود :حمایت از برگزاری کنگره‌ها و جشنواره‌ها و یادمان‌ها و فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و مساعدت و همراهی و حمایت از هیئت‌های مذهبی، مساجد، اصناف، انجمن‌ها، کانون‌ها، بنیادها و تشکل‌ها از دیگر اهداف این ستاد است  است. دراین جلسه همچنین امام جمعه اردستان و رئیس ستاد درخصوص اهمیت تکریم اهل بیت گفت:

در قرآن شریف آمده است که خداوند به پیامبر  دستور می دهد که به مردم اعلام کنند که من از شما مزدی نمی خواهم مگر یک چیز و آن "مودت فی القربی است " و فی القربی منظور خویشاوندان نزدیک پیامبر(ص) است . ما دوکلمه محبیت و مودت داریم که اولی به معنی علاقه و مودت به معنای اظهاردوستی و محبت قلبی . پس در رابطه با اهل بیت (ع)کافی نیست محبت داشته باشیم بلکه باید مودت داشته باشیم و یکی از مکان های اظهار محبت ولادت و شهادت ها ست .

باید سعی کنیم برنامه ریزی برای این ایام برمبنای بیان فضائل اهل بیت و تبلیغ و تشویق تاثیرگزار برای پیوستن دیگران باشد وعملیاتی و کاربردی شدن آن را نیز به جد دنبال کنیم .همچنین سعی کنیم بارمعنوی تجمعات با معرفی وبیان فضائل افزایش پیدا کند .

وی در باب اهمیت امامزادگان افزود : همه امامزادگاان منسوب به امام موسی بن جعفرهستند ولی حضرت معصومه (س) خواهر تنی امام رضا(ع) و جزو معدود اماکن متبرکه ای است که همچون امام معصوم زیارتنامه  برای یک امامزاده نوشته شده که در شآن این بانوی مکرمه آمده است . پس شب و روز یازده ذی القعده را به عنوان اوج دهه کرامت گرامی می داریم تا با توجه به کریمان بتوانیم مکرم شویم .

دراین جلسه مصوب شد که جشن باشکوه روز دختر در اکثر مراکز فرهنگی ، عمومی ،مدارس و اماامزادگان و مساجد در شان بانوی مکرم حضرت معصومه (س) برگزارشود .

 

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید