نمایش جزییات خبر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۵۸

دیدار سرپرست ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با استاد یوسف پوریا

سرپرست ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، به همراه رئیس انجمن موسیقی مراغه با استاد یوسف پوریا دیدار نمودند.
دیدار سرپرست ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با استاد یوسف پوریا

به گزارش روابط عمومی ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، روز شنبه، هم‌‎هنگام با روز سعدی، سرپرست ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، رئیس انجمن موسیقی مراغه و تنی چند از هنرمندان شهرستان با استاد یوسف پوریا، هنرمند برجستۀ کشور و استاد مسلّم موسیقی و یکی از پیشکسوتان سازسازی ایران دیدار و گفت‌‎وگو نمودند.

سرپرست ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، در این نشست صمیمانه، ضمن تقدیر از چند دهه فعالیت هنری استاد، افزود: هنرمندان مراغه‌‎ای مایۀ افتخار جامعۀ فرهنگی و هنری کشور هستند که همواره در جای‌‎جای میهن عزیزمان چونان ستاره‌‎ای درخشیده و پیرامون خود را روشن نموده‎‌اند.

عبدی ادامه داد: در ادامۀ سیاست‌‎های فرهنگی و هنری، برآنیم تا با استفادۀ حدّاکثری از پتانسیل‌‎های بالقوّۀ شهرستان در راستای پاسداشت و ترویج فرهنگ و هنر شهرستان گام برداشته، کوشا باشیم.

گفتنی است: یوسف پوریا، زادۀ ۱۰ فروردین‌‎ماه ۱۳۱۸ در مراغه، از سازندگان بنام ساز تار در ایران است. وی از شاگردان استاد رضا وُهدانی بوده، برای نوآوری و بهبود شیوۀ ساخت تار با اساتید هنرمندی چون: اسدالله حجازی، اصغر کردبچه، حسین علیزاده و محمّدرضا لطفی تبادل نظر داشته‌است.

پوریا، عضو کانون سازندگان ساز خانۀ موسیقی و رئیس سنّی این کانون بوده، دارای نشان درجۀ یک هنری است.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید