نمایش جزییات خبر
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۷

رقابت دانشجویان قزاقی در المپیاد زبان فارسی دانشگاه‌های آلماتی

دانشجویان دانشگاه تربیت معلم دختران قزاقستان و دانشگاه ملی فارابی در المپیاد زبان فارسی ویژه دانشجویان زبان خارجی شرکت کردند.
رقابت دانشجویان قزاقی در المپیاد زبان فارسی دانشگاه‌های آلماتی

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، المپیاد زبان فارسی ویژه دانشجویان زبان خارجی (8 اردیبهشت‌ماه) با همکاری مشترک وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه تربیت ملی معلم دختران در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

مسئولان دانشگاه تربیت معلم دختران باتوجه‌ به سابقه موفقیت‌آمیز برگزاری المپیاد زبان فارسی در سال گذشته، امسال هم‌زمان با برگزاری المپیاد زبان فارسی، المپیاد زبان انگلیسی را  نیز برگزار کردند.

در افتتاحیه دو المپیاد، محسن فغانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آلماتی، ریسبکووا ژانار کاسیمبکیونا، معاون توسعه راهبردی دانشگاه ملی تربیت معلم دختران قزاقستان، آشینووا کونیپا آخاتونا، رئیس انستیتو زبان‌شناسی، حسین آقازاده، وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی، مدیران انستیتو، استادان و دانشجویان شرکت کردند.

مراسم افتتاحیه‌ دو المپیاد زبان فارسی و انگلیسی، فرصتی مغتنمی برای معرفی ظرفیت‌های آموزش زبان فارسی تحصیل در ایران و تبادل استاد و دانشجو برای مسئولان ایرانی در جمع داوطلبان قزاق فراهم آورد.

سرکنسول کشورمان در آلماتی در سخنانی، گفت: آموزش زبان فارسی امکان دسترسی به فرصت‌های شغلی را در شرکت‌های ایرانی فعال در قزاقستان و شرکت‌های قزاقی فعال در ایران به وجود می‌آورد و از سوی دیگر، فارسی‌آموزان قزاق به منابع دست‌اول تاریخ مردمان قزاق، در منابع فارسی دسترسی پیدا می‌کنند.

فغانی افزود: فرصت‌های تحصیل در ایران بی‌شمار است و  به‌صورت بورسیه و غیر بورسیه در تمام رشته‌های دانشگاه در مقاطع تکمیلی امکان تحصیل وجود دارد و به دانشجویان ممتاز قزاقی بورسیه اعطا می‌کنیم و دانشگاه الزهرا(س) در ایران به عنوان دانشگاه ویژه آموزش دختران فعال است.

سپس، وابسته فرهنگی سرکنسولگری و نماینده بنیاد سعدی گفت: رویکرد اصلی در آموزش زبان فارسی، کاربردی‌سازی آن و افزایش مهارت های فارسی آموزان قزاق است و براین‌اساس، به برگزیدگان المپیاد زبان فارسی گواهینامه مشترک از سوی وابستگی فرهنگی و نمایندگی بنیاد سعدی در آلماتی و دانشگاه تربیت معلم دختران اعطا می‌کنیم و جوایز ارزشمندی نیز به دانشجویان در پایان المپیاد می‌دهیم.

ریسبکووا ژانار کاسیمبکیونا، معاون توسعه راهبردی دانشگاه تربیت معلم دختران نیز در آغاز المپیاد فارسی در جمع داوطلبان گفت: مدیریت دانشگاه تربیت معلم تلاش خواهد کرد از آموزش زبان فارسی در این دانشگاه پشتیبانی بیشتری نماید و از حمایت‌های مرکز فرهنگی سرکنسولگری ایران در آلماتی در برنامه‌های مشترک با دانشگاه تربیت معلم دختران تشکر می‌نمایم و برای دانشجویان آرزوی موفقیت در المپیاد می‌کنیم.

در پایان این مراسم، به برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانشگاه‌های آلماتی، گواهینامه‌های المپیاد به همراه جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

این المپیاد در دو سطح برگزار شد و شامل دو گروه از دانشجویان سال سوم و سال چهارم رشته زبان خارجی فارسی بود. دانشجویان دانشگاه ملی تربیت معلم دختران قزاقستان و دانشگاه ملی فارابی که زبان فارسی را به‌عنوان زبان خارجی دوم می‌خوانند، در المپیاد زبان فارسی با یکدیگر به رقابت پرداختند و دانش خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دادند.

برگزاری این المپیاد در میان فارسی‌آموزان قزاق انگیزه بیشتری برای آموختن زبان فارسی ایجاد کرده است و بر روند جذب دانشجویان جدید تاثیر مثبت بر جای می‌گذارد.

در پایان مراسم اختتامیه، لوح تقدیر نامه رئیس دانشگاه تربیت معلم دختران به وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی اهدا شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید