نمایش جزییات خبر
نشست سیاستگزاری جشنواره بین‌المللی تمدن نوین اسلامی؛
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲

ایمانی‌پور: افق تازه برای باورپذیری تمدن نوین اسلامی گشوده شده است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به فعالیت جبهه مقاومت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و عملکرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق، تاکید کرد که افق گشایی جدیدی در عرصه باورپذیری تمدن نوین اسلامی، گشایش یافته است.
ایمانی‌پور: افق تازه برای باورپذیری تمدن نوین اسلامی گشوده شده است

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور در نشست سیاستگزاری جشنواره بین‌المللی تمدن نوین اسلامی که با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امروز در غزه و فلسطین رخ می دهد و آنچه با انجام عملیات وعده صادق اتفاق افتاد، فضای تمدنی را پیش روی ما روشن تر کرد.

وی افزود: این عملیات و اتفاق هایی که امروز در منطقه مقاومت در حال رخ دادن است، ثابت کرد که ما می توانیم به سمت نظم جدید جهانی حرکت کنیم و دل های مسلمین را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، امیدوار کرده است. در واقع، افق گشایی تازه ای برای باورپذیر کردن تمدن نوین اسلامی به وجود آمده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور، در ادامه به برگزاری نخستین دوره جشنواره تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: این رویداد، در قالب یک جشنواره، شکل عام تری دارد و حوزه های مختلف را مورد مداقه قرار می دهد. در نتیجه، شبکه سازی میان نخبگان فرهنگی و علمی را در جهان اسلام، سهل تر می کند.

ایمانی‌پور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر انتقال حوزه های نظری به حوزه های انضمامی در حوزه های تمدنی، بیان کرد: در جشنواره تمدن نوین اسلامی، تلاش کرده ایم که به این دغدغه رهبر معظم انقلاب، توجه ویژه ای داشته باشیم و در این مسیر حرکت کنیم. برای رسیدن به این هدف، از نهادهای مختلف نیز برای برگزاری این جشنواره، دعوت کرده ایم و کار را به آنها سپرده ایم تا نتیجه بهتری را احصا کنیم.

وی همچنین، تاکید کرد که جشنواره تمدن نوین اسلامی، در تلاش است که با جوایز دیگر حوزه های نظری و علمی، دارای تمایز مشخص باشد و ادامه داد: اشخاصی که برای بخش های مختلف این رویداد، به عنوان برگزیده، معرفی می شوند، کسانی باید باشند که نقدی جدی به تمدن معاصر داشته باشند و شرایط امروز را پاسخگوی انسان امروز و فطرت آن نمی دانند.

در این نشست، اعضای شورای سیاستگزاری جشنواره، به بررسی نتایج اولیه برگزیدگان بخش های مختلف و شاخص ها و معیارهای انتخاب آثار، اشخاص و موسسات مرتبط پرداختند.

نخستین دوره جشنواره بین‌المللی تمدن نوین اسلامی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال جاری با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف برگزار خواهد شد. این رویداد بین المللی سه بخش اصلی خواهد داشت. بخش نخست به تمدن پژوهان و تمدن پژوهی اختصاص دارد. مساله آموزشی در حوزه تمدن نیز بخش بعدی این رویداد است و همچنین به موضوع هنر تمدنی و آثار هنری در این عرصه نیز خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید