نمایش جزییات خبر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۶

دفتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مال‌خلیفه راه‌اندازی شد/ ایجاد خانه‌های فرهنگ در شهرستان‌های بدون فرهنگسرا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دفاتر این اداره کل در شهرستان‌های تازه تأسیس تا زمان ایجاد ساختار اداری، فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ و هنر را پیگیری می‌کنند، گفت: تلاش می‌شود با راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ در شهرستان‌های بدون فرهنگسرا مقدمه ایجاد این زیرساخت‌ها در مراکز این شهرستان‌ها فراهم شود.
دفتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مال‌خلیفه راه‌اندازی شد/ ایجاد خانه‌های فرهنگ در شهرستان‌های بدون فرهنگسرا

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی در نشست با فرماندار فلارد و در آیین معرفی رابط اداره کل در شهرستان افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان فلارد از ضرورت‌های مدنظر مجموعه مدیریتی استان است و رایزنی‌ها و پیگیری‌ها دراین‌باره با تهران و وزارتخانه‌های مختلف ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهارمحال و بختیاری در تیر 402 و حضور کارشناسان عمرانی وزارتخانه بنا به دستور وزیر برای بررسی وضعیت زیرساخت‌های فرهنگی استان، این کارشناسان در شهرستان فلارد بررسی‌های میدانی انجام دادند، افزود: زمین معرفی شده در این شهرستان برای اقدامات فرهنگی مورد تائید کارشناسان وزارتخانه قرار نگرفت.

احمدی یادآور شد: با این وجود با تمهیدات در نظر گرفته شده بخشی از اعتبارات دور دوم سفر متوجه کتابخانه عمومی مال‌خلیفه می شود تا بتوان برای تعمیر و بهسازی آن اقدام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه به وجود صنعت پتروشیمی در شهرستان فلارد اشاره کرد و گفت: برخی پیگیری‌ها برای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی از سوی این صنایع در وزارت نفت در حال انجام است که امید می‌رود با معرفی زمین مناسب، شرایط برای بهره‌گیری از این فرصت در فلارد مهیا شود.

وی همچنین با برشمردن برخی فعالیت‌های شاخص فرهنگی و هنری و حضور افراد توانمند در این عرصه در شهرستان فلارد افزود: استعدادهای فروانی در این شهرستان وجود دارد که باید برای شناسایی و پرورش آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

احمدی با تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگ عمومی تصریح کرد: شوراهای فرهنگ عمومی اعتبار مشخص و جداگانه‌ای ندارد و با استفاده از توانمندی‌های ادارات و نهادها، مصوبات و برنامه‌های این حوزه را جهت‌دهی می‌کنند اما امید است در سال 403 اعتباری در اختیار شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی به در نظر گرفتن اعتبارات حوزه مسئولیت اجتماعی در مسائل مربوط به فرهنگ عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر این اعتبارات به مدد اعتبارات موجود بیاید می‌توان برای اجرای برخی برنامه‌ها به شکل مناسب‌تری برنامه‌ریزی کرد.

احمدی با بیان اینکه ساختار اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با کمبود نیرو روبه‌رو است و امور شهرستان‌ها با حضور تعداد اندکی از کارکنان به پیش می‌رود، گفت: با این حال با استفاده از ظرفیت ابلاغ و تعیین رابط در شهرستان‌های تازه تأسیس، تلاش می‌شود امور مربوط به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بر اساس چارچوب‌های تعیین‌شده و تا زمان راه‌اندازی مجتمع‌های اداری در این شهرستان‌ها انجام شود.

 مدیریت شهرستان فلارد آمادگی لازم را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی دارد

 فرماندار شهرستان فلارد در این نشست با اشاره به اینکه این شهرستان از ظرفیت‌های فرهنگ و هنری قابل‌توجهی در رشته‌های مختلف برخوردار است، گفت: مجموعه مدیریتی شهرستان آمادگی لازم برای همکاری در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری را داراست و تلاش آن است که اتفاقات و اقدامات مناسبی در این حوزه در فلارد شکل گیرد.

کوروش فتحی افزود: با فعال شدن دفتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مال‌خلیفه انتظار می‌رود امور مربوط به این اداره کل به شکلی منسجم‌تر و با اثرگذاری بهتر به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام محمود خیری امام‌جمعه فلارد هم در این نشست با بیان اینکه در این شهرستان سرمایه انسانی در حوزه فرهنگ و هنر به شکل مطلوبی مهیاست، گفت: نیاز است امکانات سخت‌افزاری و اعتبارات لازم برای این بخش فراهم شود تا این حجم از نیروی انسانی فعالیت‌های مطلوبی را در حوزه فرهنگ رقم بزنند.

گفتنی است، در پایان این نشست، علی شیخی به عنوان رابط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان فلارد معرفی شد تا سه روز در هفته در این شهرستان حضور داشته باشد و امور محوله را پیگیری کندشیخی به صورت‌ هم‌زمان مسئولیت رابط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان خانمیرزا را هم برعهده دارد.

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری پنجشنبه، ششم اردیبهشت با سفر به شهرستان‌های فلارد و خانمیرزا با مسئولان و هنرمندان این شهرستان‌ها دیدار و گفت‌وگو کردبازدید از برخی طرح‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر در بلداجی و فرادنبه هم بخش دیگری از برنامه سفر احمدی در این روز را تشکیل می‌دهد.

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید