نمایش جزییات خبر
فرخنده در شورای فرهنگ عمومی استان:
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۳۳

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی به زودی رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اصلاحیه‌های لازم نقشه مهندسی فرهنگی استان خراسان جنوبی انجام و به زودی به زیرچاپ می‌رود تا برای رونمایی آماده شود.
نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی به زودی رونمایی می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، علی فرخنده، امروز پنج شنبه 6 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان درخصوص پیوست فرهنگی پارک‌های استان، پیوست فرهنگی ماه مبارک رمضان و المان‌های شهرهای استان، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود جلسه ویژه‌ای از شورای فرهنگ عمومی استان به تبلیغات محیطی و پاسداشت زبان فارسی اختصاص یابد.

وی افزود: برخی شهرستان‌ها در زمینه برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی کم کاری می‌کنند که خواستار ارائه پاسخ از سوی مدیران دستگاه‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: زیرکوه، سرایان، فردوس، قاینات و نهبندان در رتبه‌های اول تا سوم از نظر تعداد جلسات قرار دارند.

فرخنده بیان کرد: در انجام برخی از برنامه‌های فرهنگی نیازمند کار تشکیلاتی با پای کار آمدن‌ همه دستگاه‌های اجرایی هستیم که خلا این زنجیره در استان حس می‌شود.

وی به طرح تدوین بررسی اندیشه تمدنی حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: این طرح سه مرحله اجرا شده و گام چهارم و پنجم امسال با مشارکت دانشگاه بیرجند و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیشنهاد می‌شود شعار محوری استان "خراسان جنوبی دیار علم و ایمان" نامگذاری شود تا به عنوان یک کلیدواژه عمومی مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

فرخنده گفت: اصلاحیه‌های لازم نقشه مهندسی فرهنگی استان خراسان جنوبی انجام و به زودی به زیرچاپ می‌رود تا برای رونمایی آماده شود.

وی با اشاره به حضور کمرنگ برخی از اعضای شهرستان‌ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها، خواستار ارائه پاسخ از سوی مدیران کل دستگاه‌های استان شد.

وی به تشکیل کارگروه معماری ایرانی اسلامی ذیل شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: در انجام برخی از برنامه‌های فرهنگی، نیازمند کار تشکیلاتی در سطح استان خراسان جنوبی با پای کار آمدن‌ همه دستگاه‌های اجرایی هستیم چرا که خلاء این زنجیره در استان حس می‌شود.

فرخنده به طرح تدوین بررسی اندیشه تمدنی حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه اشاره و با بیان این‌که سه مرحله از این طرح اجرا شده است، گفت: گام چهارم و پنجم امسال اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، تقویت فرهنگ مشارکت همگانی در تذکر لسانی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، انجام تبلیغات محیطی در راستای ترویج زیست عفیفانه توسط شهرداری‌ها، تولید محتوای رسانه‌ای در راستای خنثی سازی عملیات روانی دشمنان در بستر فضای مجازی، تبیین ضرورت زیست عفیفانه به همراه پاسخ به شبهات با تمرکز بر جوانان و نوجوانان توسط دستگاه‌های اجرایی و تأکید و نظارت مستمر را از جمله پیشنهادات هیأت اندیشه ورز در راستای الزامات فرهنگی طرح نور عنوان کرد.

 

اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید