نمایش جزییات خبر
معاون استاندار مازندران؛
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۳۵

لزوم تخصیص به موقع اعتبار ۱۲۰میلیارد تومانی ساماندهی سواحل دریا|بی حجابی در سواحل قابل توجیه نیست

سلگی از رایزنی استانداری مازندران با وزارت کشور برای تامین اعتبارات طرح‌های دریا خبر داد و گفت: با هماهنگی سازمان اجتماعی وزارت کشور ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار امسال برای ساماندهی سواحل دریا به مازندران اختصاص می‌یابد.
لزوم تخصیص به موقع اعتبار ۱۲۰میلیارد تومانی ساماندهی سواحل دریا|بی حجابی در سواحل قابل توجیه نیست
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به نقل از خبرگزاری شبستان استان مازندران، روح الله سلگی- معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران روز گذشته(۱۸خرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، از مازندران بعنوان مقصد گردشگری هموطنان یاد کرد و با بیان اینکه عده‌ای مامور هستند تا سواحل را به جولانگاه هنجارشکنان تبدیل کنند و این قضیه برای ما کاملا روشن است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم سواحل امنی به لحاظ فرهنگی برای تمام خانواده‌هایی که برای شادی و نشاط به سواحل می‌آیند، بوجود بیاوریم.

وی با بیان اینکه به اذعان دستگاه های امنیتی، دشمنان بصورت مرکز گریز و به سمت استان های شمالی کشور در حال هجمه واردکردن در بخش فرهنگی هستند، بیان کرد:روزگاری مدارس و دانشگاه در طی سال محفل توطئه افکنی دشمنان در عرصه فرهنگی بوده اما در تابستان دشمنان به دنبال هنجارشکنی در سواحل دریاست.

سلگی با بیان اینکه ناهنجاری ها در سواحل به عنوان یک پروژه مدنی درحال رخ دادن است، افزود: باید برای ساماندهی سواحل و جلوگیری از هنجارشکنی ها به ویژه در غرب استان و بابلسر به طور خاص تدابیری ویژه اندیشیده شود.

وی با اشاره به عزم قاطع دولت برای ساماندهی سواحل گفت:باوجود فرهنگ‌های مختلف که به واسطه حضور گردشگران متعدد در سواحل شاهدیم، مسائل اجتماعی استان دچار آسیب شده است که باید برای ساماندهی این مشکلات بصورت ملی تدابیری اندیشیده شود.

سلگی از رایزنی استانداری مازندران با وزارت کشور برای تامین اعتبارات طرح‌های دریا خبر داد و افزود: با هماهنگی سازمان اجتماعی وزارت کشور ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار امسال برای ساماندهی سواحل دریا به مازندران اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه با پرداخت بدهی به موقع حقوق ناجیان، غریق در سواحل استان به شدت کاهش پیدا کرده است، گفت: امسال مسئولیت نجات غریق با هلال احمر است.

سلگی به اهمیت کار فرهنگی در مدارس و اینکه تنها ۲۰درصد دانش آموزان استان با زبان و گویش محلی مازندران آشنا هستند، افزود: باید برای حفظ فرهنگ بومی در مدارس بصورت ویژه کار شود.

وی به اهمیت کار فرهنگی در حوزه شناسایی و معرفی مفاخر استان علوی تبار مازندران اشاره کرد و خواستار معرفی درست شریف العلما از مفاخر دینی و علمی آمل شد.

سلگی از مازندران بعنوان مهد علویان یاد کرد و افزود: تلاش شود تاریخ مازندران و نقش مردمان این خطه از شمال کشور در عرصه های مختلف بررسی و معرفی و تبیین شود.

وی از برگزاری جشن بزرگداشت روز مازندران در منطقه صالحان نور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی به عنوان یک کار ویژه فرهنگی در راستای معرفی پیشینه دینی و فرهنگی مازندران یاد کرد و گفت: همایش بزرگداشت روز ملی مازندران ۱۴آبان سال گذشته در جوار آستانه بنیانگذار نهضت و قیام علویان «امامزاده سلطان محمد کیا» در روستای صالحان بخش کجور برگزار شد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
اشتراک در
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید